Δημοσιεύουμε σήμερα τις εισηγήσεις των ομιλητών στην εκδήλωση «Κάμερες στα Σχολεία: πράξη ασφάλειας ή φόβου;» που πραγματοποιήθηκε στις 5 Μαΐου.
Τους ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά γιατί με τις τοποθετήσεις τους φώτισαν πολλές πλευρές που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν εγείρεται ζήτημα τοποθέτησης καμερών σε σχολικές μονάδες.
Πότε μία πράξη είναι βανδαλισμός; Μήπως γίνεται κατάχρηση του όρου; Η ομιλία του Λάμπρου Κερεντζή που αναφέρθηκε εκτενώς στο κοινωνικό και ψυχολογικό προφίλ του βανδαλιστή, έδωσε σημαντικά ερεθίσματα για προβληματισμό.
Στις καλές πρακτικές που βοηθούν ώστε τα παιδιά να αισθάνονται δικά τους τα σχολεία και να τα προστατεύουν αναφέρθηκε η Ντιάνα Σωτηροπούλου. Σε ότι αφορά την τοποθέτηση καμερών η ομιλήτρια είπε ότι πριν καταφύγει κάποιος σε τέτοιες μεθόδους θα πρέπει να έχει δοκιμάσει άλλες ηπιότερες όπως οι σχολικοί φύλακες, ο καλός φωτισμός και τα συστήματα συναγερμού.
Η Έλλη Αμπατζή τοποθετήθηκε για τις νομικές παραμέτρους της τοποθέτησης καμερών. Απαγορεύεται η χρήση καμερών τις ώρες λειτουργίας του σχολείου. Η απόφαση για την τοποθέτησή τους λαμβάνεται από το όργανο διοίκησης του σχολείου δηλαδή τον διευθυντή αφού ζητηθεί η γνώμη των εκπαιδευτικών, των γονέων και στη β΄βάθμια και των μαθητών. Οι κάμερες τοποθετούνται σε εμφανή σημεία και η σήμανσή τους είναι υποχρεωτική. Εάν διαπιστωθεί μέσω του καταγεγραμμένου από τις κάμερες υλικού κάποια παραβατική συμπεριφορά, το υλικό αυτό πρέπει να παραδοθεί από το σχολείο στις διωκτικές αρχές.
Τους ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά γιατί με τις τοποθετήσεις τους φώτισαν πολλές πλευρές που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν εγείρεται ζήτημα τοποθέτησης καμερών σε σχολικές μονάδες.
Πότε μία πράξη είναι βανδαλισμός; Μήπως γίνεται κατάχρηση του όρου; Η ομιλία του Λάμπρου Κερεντζή που αναφέρθηκε εκτενώς στο κοινωνικό και ψυχολογικό προφίλ του βανδαλιστή, έδωσε σημαντικά ερεθίσματα για προβληματισμό.
Στις καλές πρακτικές που βοηθούν ώστε τα παιδιά να αισθάνονται δικά τους τα σχολεία και να τα προστατεύουν αναφέρθηκε η Ντιάνα Σωτηροπούλου. Σε ότι αφορά την τοποθέτηση καμερών η ομιλήτρια είπε ότι πριν καταφύγει κάποιος σε τέτοιες μεθόδους θα πρέπει να έχει δοκιμάσει άλλες ηπιότερες όπως οι σχολικοί φύλακες, ο καλός φωτισμός και τα συστήματα συναγερμού.
Η Έλλη Αμπατζή τοποθετήθηκε για τις νομικές παραμέτρους της τοποθέτησης καμερών. Απαγορεύεται η χρήση καμερών τις ώρες λειτουργίας του σχολείου. Η απόφαση για την τοποθέτησή τους λαμβάνεται από το όργανο διοίκησης του σχολείου δηλαδή τον διευθυντή αφού ζητηθεί η γνώμη των εκπαιδευτικών, των γονέων και στη β΄βάθμια και των μαθητών. Οι κάμερες τοποθετούνται σε εμφανή σημεία και η σήμανσή τους είναι υποχρεωτική. Εάν διαπιστωθεί μέσω του καταγεγραμμένου από τις κάμερες υλικού κάποια παραβατική συμπεριφορά, το υλικό αυτό πρέπει να παραδοθεί από το σχολείο στις διωκτικές αρχές.